§ 1. Postanowienia ogólne
1. Właścicielem witryny prawnikchojna.pl. jest Kancelaria Radcy Prawnego
Łukasz Rozmiarek z siedzibą: ul. Mieszka I 39/36, 66-400 Gorzów Wielkopolski,
NIP: 599 300 13 31, zwana dalej jako „Kancelaria”.
2. Kancelaria świadczy usługi za pośrednictwem środków porozumiewania się na
odległość, zwane dalej: „Usługami”, przy wykorzystaniu witryny
prawnikchojna.pl., zwanej dalej jako „Witryna”, poczty elektronicznej
kontakt@rozmiarek-kancelaria.pl oraz za pośrednictwem komunikatorów
internetowych, m. in. Skype, Google Meet.
3. Usługi polegają na świadczeniu porad prawnych za pośrednictwem środków
porozumiewania się na odległość przez radcę prawnego. Osoba korzystająca z Usług
zwana jest dalej jako „Klient”.
4. Wszelkie oświadczenia woli pomiędzy Klientem, a Kancelarią składane są
elektronicznie, za pośrednictwem poczty e-mail: kontakt@rozmiarek-kancelaria.pl
oraz maila Klienta, z którego zlecił wykonanie Usługi – chyba, że niniejszy
Regulamin stanowi inaczej.
5. Przed rozpoczęciem korzystania z Usług, Klient zobowiązany jest do zapoznania się
z treścią niniejszego Regulaminu.
6. Od chwili rozpoczęcia korzystania z Usług Kancelarii Klient zobowiązany jest do
przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
7. Wszelkie treści znajdujące w Witrynie są objęte prawami autorskimi, które
przysługują Kancelarii. Zabronione jest kopiowanie, rozpowszechnianie i
wykorzystywanie treści serwisu.
§ 2. Zasady korzystania z Usług
1. Do korzystania z Usług niezbędnym jest posiadanie dostępu do sieci Internet,
przeglądarki internetowej z aktywną usługą Cookie oraz posiadanie konta poczty elektronicznej.
2. Uprawnionymi do korzystania z Usług są Klienci będącymi osobami fizycznymi
posiadającymi zdolność do czynności prawnych (chyba, że działają za pośrednictwem
przedstawiciela prawnego), osobami prawnymi i jednostkami organizacyjnymi nie
posiadającymi osobowości prawnej.
3. Klient zobowiązuje się nie dostarczać treści prawnie zabronionych.
4. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta jakichkolwiek treści o charakterze bezprawnym.
5. Klient jest uprawniony do bezpłatnego powielania, pozyskania odtworzenia i
utrwalenia Regulaminu w każdym czasie.
6. Usługi świadczone przez Kancelarię są odpłatne za wcześniej ustalonym z Klientem
wynagrodzeniem, z zastrzeżeniem, że przesłanie samego zapytania prawnego jest
bezpłatne. Zapytanie należy przesłać na adres e-mail kontakt@rozmiarek-kancelaria.pl
lub za pomocą formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Kancelarii.
7. Kancelaria wykonuje Usługi na podstawie przesłanego zapytania prawnego oraz
opisanego w nim stanu faktycznego oraz przedstawionych dokumentów, w oparciu
o właściwy stan prawny. Kancelaria jest uprawniona do zadawania dodatkowych
pytań dotyczących stanu faktycznego lub poprosić Klienta o przesłanie dodatkowych dokumentów.
8. Klient oświadcza, że informacje przekazane w zleceniu są prawdziwe i że udostępnił
Kancelarii wszelkie związane z nim dokumenty.
9. Po otrzymaniu zapytania prawnego oraz uznaniu przez Kancelarię, że posiada
niezbędne informacje i dokumenty do wykonania Usługi, Kancelaria wysyła do
Klienta odpowiedź z propozycją terminu wykonania Usługi oraz wysokością
wynagrodzenia za Usługę. Odpowiedź następuje najpóźniej w ciągu 2 dni roboczych.
10. Warunkiem zawarcia umowy jest zaakceptowanie przez Klienta warunków umowy
oraz zaksięgowanie wynagrodzenia za Usługę na rachunku bankowym Kancelarii nr
70 1140 2004 0000 3502 7862 6411. Termin wykonania Usługi wynosi od 1 do 14 dni
roboczych, w zależności od stopnia skomplikowania zlecenia i jest liczony od dnia
zaksięgowania płatności za Usługę. W szczególnych wypadkach termin ten może
zostać wydłużony przez Kancelarię, o czym Klient zostanie uprzednio poinformowany.
11. Odmówienie wykonania Usługi przez Kancelarię jest możliwe, jeżeli Usługa może
naruszać zasady etyki zawodowej, współżycia społecznego lub Kancelaria nie posiada
kwalifikacji do jej wykonania. Informacja o przeszkodzie w wykonaniu zlecenia
zostanie niezwłocznie Klientowi przekazana przez Kancelarię.
12. Nieudzielenie przez Klienta odpowiedzi na zadane przez Kancelarię pytania w
terminie 5 dni roboczych, a uniemożliwiające Kancelarii wykonanie Usługi w sposób rzetelny
i prawidłowy, upoważnia Kancelarię do odmowy zrealizowania Usługi. O fakcie
odmowy zrealizowania usługi, Kancelaria zawiadamia Klienta wysyłając wiadomość
e-mail na podany przez niego adres poczty elektronicznej. Kancelaria niezwłocznie
zwraca Klientowi na jego rachunek bankowy otrzymane Wynagrodzenie. W
przypadku wykonania części usługi, Kancelaria zastrzega możliwość dokonania odpowiednich potrąceń.
§ 3. Forma płatności
1. Po zapoznaniu się z wyceną sprawy, Klient może zrezygnować ze zlecenia Usługi i
nie będzie za to obciążony żadnymi opłatami.
2. Wynagrodzenie Kancelarii płatne będzie na wskazany w odpowiedzi na zapytanie
rachunek bankowy, wysłany z adresu e-mail kontakt@rozmiarek-kancelaria.pl. Koszty
związane z transakcją bankową obciążają Klienta.
3. Klient ponosi wszelkie koszty postępowania zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Do kosztów tych zalicza się m.in. opłaty sądowe, opłaty skarbowe, zaliczki na koszty
opinii biegłych, koszty dokonania wpisów. Kancelaria każdorazowo uprzedzi Klienta
o obowiązku poniesienia kosztów związanych z planowaną czynnością. Jeżeli Klient
oświadczy, że nie chce ponieść kosztów, Usługa nie zostanie wykonana przez Kancelarię.
4. Wynagrodzenie przysługujące Kancelarii podawane jest w polskich złotych, z uwzględnieniem podatku VAT.
§ 4. Odstąpienie od umowy
1. Klient, będący konsumentem może odstąpić od umowy, bez podania przyczyn
w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia – od dnia zaksięgowania środków na rachunku
Kancelarii. Dla zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia
w formie pisemnej przed jego upływem, na adres siedziby Kancelarii lub na adres
e-mail: kontakt@rozmiarek-kancelaria.pl.
2. W przypadku odstąpienia przez Klienta od umowy, Kancelaria zwraca Klientowi
wszystkie pobrane środki. Kancelaria zastrzega sobie prawo zatrzymania części
wynagrodzenia za wykonaną dotychczas Usługę.
3. Klientowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy po wykonaniu Usługi przez Kancelarię.
4. Kancelaria ma prawo odstąpić od świadczenia Usługi w trybie natychmiastowym,
w przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu, a także
w przypadku, gdy:
a) Klient nie udzieli Kancelarii informacji niezbędnych do wykonania Usługi lub
nie prześle żądanych przez Kancelarię dokumentów, niezbędnych do wykonania Usługi;
b) niezbędny będzie osobisty kontakt Klienta z Kancelarią, w celu prawidłowego
wykonania Usługi, a nie będzie on możliwy z winy Klienta;
c) wykonanie Usługi będzie naruszało zasady etyki zawodowej;
d) Klient poda nieprawdziwe informacje bądź celowo wprowadzi w błąd Kancelarię.
§ 5. Odpowiedzialność Kancelarii
1. Odpowiedzialność Kancelarii ograniczona jest do poniesionej przez Klienta straty.
Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z podania przez Klienta
niepełnych lub nieprawdziwych informacji.
2. Klient zobowiązuje się do niezwłocznego zawiadomienia Kancelarii o zmianie
jakichkolwiek danych, w szczególności swojego adresu e-mail.
3. Jeżeli Klient nie jest konsumentem, odpowiedzialność Kancelarii ogranicza się do
szkód wyrządzonych z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa.
§ 6. Postępowanie reklamacyjne
1. Reklamacje związane ze świadczonymi Usługami należy przesyłać na adres: Kancelaria
Radcy Prawnego Łukasz Rozmiarek, ul. Władysława Jagiełły 14, 74-500 Chojna,
lub za pośrednictwem adresu e-mail: kontakt@rozmiarek-kancelaria.pl.
2. Zgłoszenie reklamacyjne powinno obejmować dane umożliwiające identyfikację Klienta
oraz wykonanej na jego rzecz Usługi, a także stosowne zarzuty i żądania Klienta.
3. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni roboczych od jej otrzymania.
Odpowiedź na zgłoszenie reklamacyjne zostanie przesłane bezpośrednio do Klienta na
wskazany przez niego adres e-mail.
§ 7. Postanowienia końcowe
1. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie uchybiają imperatywnym przepisom
prawa, w szczególności ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (jeżeli
Klient posiada status konsumenta, a więc jest osobą fizyczną dokonującą czynności
prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową).
2. Regulamin obowiązuje od dnia 14.10.2022 r. i jest dostępny w witrynie prawnikchojna.pl.
3. Kancelaria zastrzega sobie prawo dokonywania zmian Regulaminu, z tym
zastrzeżeniem, że każda zmiana zostanie wyraźnie wskazana oraz udostępniona na
stronie internetowej prawnikchojna.pl. Zmiany Regulaminu obowiązują
oraz wiążą Klientów od momentu ich udostępnienia na stronie internetowej Kancelarii.
Poniższa Polityka Prywatności opisuje kwestie związane z korzystaniem z serwisu www.prawnikchojna.pl (dalej jako: „Serwis”).
Informacje ogólne
Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Użytkowników w związku z korzystaniem przez nich z usług Kancelarii Radcy Prawnego Łukasza Rozmiarka z siedzibą w Gorzowie Wielkopolskim poprzez Serwis.
Poniższa Polityka prywatności ma na celu poinformowanie o sposobie wykorzystywania przez nas Państwa danych osobowych, względem których spełniamy wszystkie wymogi Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 UE z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako: „RODO”).
Zapewniamy, że Państwa dane będą przetwarzane w sposób przejrzysty i uczciwy, oraz że dołożymy wszelkich starań, aby były traktowane z zachowaniem ostrożności i odpowiedzialnie.
§1. Administrator danych osobowych
Administratorem Państwa danych osobowych jest Kancelaria Radcy Prawnego Łukasz Rozmiarek z siedzibą: ul. Mieszka I 39/36, 66-400 Gorzów Wielkopolski, NIP: 599-300-13-31, e-mail: kontakt@rozmiarek-kancelaria.pl (dalej: Kancelaria).
Dane osobowe zbierane przez Kancelarię przetwarzane są na zasadach określonych w przepisach o ochronie danych osobowych, w tym w rozporządzeniu RODO oraz w polskich przepisach wydanych w związku z RODO, w tym ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
§2. Cele i podstawy przetwarzania
W ramach swojej działalności oraz zgodnie z przepisami art. 13 oraz art. 14 RODO, Kancelaria zbiera i przetwarza dane osobowe:
1. w celu wykonywania umów zawieranych przez Kancelarię z Klientami lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
2. w celu wykonania obowiązków prawnych ciążących na Kancelarii (podstawa prawna z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO);
3. w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Kancelarię (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. f RODO), takich jak:
a) świadczenie usług na rzecz Klientów,
b) wykrywania nadużyć i zapobiegania im,
c) marketingu usług Kancelarii, a w ramach tego informowania o wydarzeniach lub działalności Kancelarii,
d) analizy, statystyki oraz zapewnienia bezpieczeństwa teleinformatycznego związanego z witryną: prawnikchojna.pl,
e) zabezpieczenie informacji (w celach dowodowych) na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, co jest prawnie uzasadnionym interesem Kancelarii.
§3. Odbiorcy danych
Państwa dane osobowe będą udostępniane wyłącznie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa albo umowy powierzenia danych z Kancelarią. Na podstawie umowy Kancelaria może powierzyć dane podmiotom powiązanym bezpośrednio lub pośrednio z Kancelarią, w szczególności w sposób organizacyjny lub osobowy, mającym siedzibę w jednym z Państw Członkowskich Unii Europejskiej. Odbiorcami Państwa danych mogą być zewnętrzni dostawcy usług (w tym usługi IT, księgowości, biegli rewidenci i audytorzy, prawnicy) oraz organy administracji, służby państwowe i sądy.
Wyżej wskazani dostawcy usług w każdym przypadku będą zobowiązani do zachowania poufności Państwa danych osobowych oraz do przetwarzania ich zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych.
§4. Uprawnienia wynikające z RODO
Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, jednakże w zależności od okoliczności odmowa udostępnienia danych lub żądanie ich usunięcia może uniemożliwić Kancelarii w szczególności kontakt z Państwem, przekazywanie Państwu informacji o wydarzeniach i działalności Kancelarii lub wykonanie usługi. W umowach zawieranych przez Kancelarię z Klientem uregulowana jest kwestia przetwarzania danych osobowych w
zakresie niezbędnym do udzielenia pomocy prawnej. Zgodnie z zasadami określonymi w przepisach prawnych dotyczących ochrony danych osobowych – i w przewidzianym w nich zakresie – przysługuje Państwu prawo dostępu do
swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Niektóre z tych uprawnień mogą nie przysługiwać w zakresie przetwarzania danych w ramach świadczenia pomocy prawnej. Jeżeli nie chcą Państwo, aby Kancelaria przetwarzała Państwa dane osobowe w celach marketingowych, mogą Państwo w każdym czasie zgłosić sprzeciw lub w dowolnym momencie cofnąć zgodę wobec przetwarzania danych osobowych w tym celu, przy czym cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na jej podstawie przed cofnięciem zgody.
§5. Okres przetwarzania
Państwa dane osobowe będą przetwarzane, w zależności od poszczególnych celów i podstawy prawnej przetwarzania, odpowiednio:
1. do czasu upływu terminów przedawnienia związanych z umową, z którą jest związane przetwarzanie danych osobowych;
2. do czasu zrealizowania właściwych prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Kancelarię jako Administratora danych związanych z przetwarzaniem określonych danych;
3. do czasu upływu terminów związanych z przedawnieniem obowiązków wynikających z przepisów prawa;
4. do czasu wniesienia sprzeciwu albo cofnięcia zgody w zakresie przetwarzania danych w celach marketingowych.
§6. Obszar przetwarzania
Państwa dane osobowe przetwarzane są w siedzibie Kancelarii i nie są przekazywane do krajów znajdujących się poza Unią Europejską. W razie przekazania danych osobowych do państw trzecich (znajdujących się poza UE), Kancelaria zastosuje odpowiednie instrumenty mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa Państwa danych osobowych. Państwa dane osobowe nie są przedmiotem profilowania, jak też żadnej innej formy zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
§7. Pliki cookies
Serwis używa plików cookies.
Pliki cookies to małe fragmenty tekstu, kodu, które są wysyłane do przeglądarki i które przeglądarka wysyła z powrotem. Niektóre cookies są czasem zapisywane na danym urządzeniu podczas przeglądania Serwisu. Istnieją różne rodzaje plików cookies.
Serwis używa wyłącznie pliki cookies funkcjonalne. Funkcjonalne pliki cookies służą do zapamiętania wybranych przez Państwa preferencji dot. prywatności, wypełnienia udostępnionych przez nas formularzy on-line, zapamiętania ustawień strony internetowej.
Podczas wizyty w Serwisie zostanie wyświetlony komunikat informujący, że wykorzystuje on pliki cookies.
Zgodą na wykorzystywanie cookies można zarządzać za pośrednictwem ustawień Państwa przeglądarki internetowej.
§8. Zmiany Polityki Prywatności
Kancelaria zastrzega sobie prawo do zmian w zakresie Polityki Prywatności, które będą każdorazowo publikowane w witrynie prawnikchojna.pl. Zmiany będą obowiązywać na przyszłość, a o ich wprowadzeniu Kancelaria będzie Państwa informować w sposób widoczny oraz zrozumiały.